Podrobné informace o aktualizacích

Dobrý den,

bylo by možné informovat na fóru o jednotlivých i drobnějších updatech dotykačky?

Děkuji, Trbušek


1 person nápad se líbí

Dobrý den,

jaké drobné aktualizace máte prosím na mysli?


Martin Jonáš

Zákaznická podpora Dotykačka

Několikrát do měsíce (nevím přesně, nemám podklady) dojde k aktualizaci pokladního systému dotykačka bez toho aby bylo možné dohledat konkrétní změny.

Uvedu příklad toho co mi tu chybí.

Jako je sekce na fóru "Továrna nápadů" tak přidat například:

"Historie aktualizací"

........

Verze 1.210.00 :"výčet změn oproti předchozí verzi"

Verze 1.210.10 :  ......................................................

atd.


Pokud člověk ráno přijde do práce a zapne pokladnu, vyskočí na něj dostupná aktualizace bez jakékoli informace. Procházením poté narazí na drobné úpravy (příklad) přesunutí tlačítek, přidání možností, atd. Možná by se přímo při vyskočení tabulky s dostupnou aktualizací mohl zobrazit buďto seznam změn, nebo odkaz na fórum viz "Historie aktualizací".


Například když jsem pořizoval dotykačku koncem února 2017 bylo v "Průvodci dotykačkou" ve žluté bublině napsáno, že pokud nejsem plátce DPH tak pro správné zobrazování zisku musím při naskladňování zboží do kolonky "nákupní cena bez DPH" zadávat cenu přepočítanou i s DPH.

Po čase tato informace zmizela, jenže nikde tato změna nezazněla a já v tom pokračoval až do doby, kdy jsem přecházel na plátce DPH. 

Výsledkem je, že nyní jako plátce DPH mám tuto hodnotu zkreslenou.

Pokud by v té době byla tato sekce na fóru a tato úprava byla popsána, tak k tomu nemuselo dojít.








Dobrý den,

hlavní aktualizace přinášející zásadní novinky, změny a opravy vydáváme zhruba v měsíčních intervalech. Aktualizaci poznáte podle navýšení hodnoty v trojčíslí verze, tedy 1.211.xx ->1.212.xx. Pro zákazníky je vždy dostupný dokument popisující úpravy na webu podpory Dotykačka, konkrétně zde: https://podpora.dotykacka.cz/support/solutions/folders/6000222939.


Dílčí verze, odlišující se poslední dvojčíslím, představují jednotlivá sestavení. K zákazníkům se může poprvé dostat verze sestavení s koncovkou 1.xxx.10, nebo třeba 1.xxx.15. Danou verzi vydáme veřejně ve chvíli, kdy obsahuje veškeré stanovené funkce a máme jistotu, že je dostatečně otestovaná a připravená pro zákazníky. V takovém případě se nová verze vydá typicky pro náhodných 5-10 % zákazníků. V případě, že se neobjeví komplikace, aktualizace se vypouští postupně dále. Pokud během procesu aktualizace objevíme nesrovnalosti, nebo obdržíme od zákazníků relevantní zpětné vazby na nové funkce Dotykačky, může dojít k vydání dalšího sestavení, které funkčnost doplní, či opraví. Nejedná se ale o zásadní doplnění zcela nových funkcí mimo rozpis aktualizace uvedený výše.


Informace o zadávání koncové nákupní ceny v případě neplátce DPH je v manuálu v sekci naskladnění stále uvedena (zde). Postup, kterým jste evidoval, byl správný. Pokud neodvádíte DPH, nemůžete při nákupu zboží od plátce DPH uvádět do nákupní ceny zboží cenu bez DPH. Za zboží jste zaplatil plnou cenu a k odpočtu DPH nedojde, navýšil byste si tak pouze fiktivně zisk z prodeje.

Pokud jste následně přešel na plátce DPH, vypočtená průměrná nákupní cena je bohužel nyní opravdu zkreslená a je potřeba ji upravit. Úpravu lze provést na vzdálené správě přes Seznamy->Produkty->Detail položky. V spodní sekci Sklad je pole pro úpravu průměrné nákupní ceny. Zde lze hodnotu přepsat, po následném dalším naskladnění se začne také správně počítat zisk při prodeji.

Měla by být tato problematika upravena tak, aby se při přechodu z neplátce na plátce DPH odpovídajícím způsobem přepočítala nákupní cenu, znamenalo by to zásadní zásah do systému a zhoršení naskladnění všem neplátcům DPH. Musel byste tak vždy při naskladnění položky vždy evidovat zda danou položku nakupujete od neplátce DPH, nebo v případě plátce DPH uvést konkrétní sazbu DPH. Tím by se zaznamenala správná koncová cena (využívána neplátcem) a cena bez DPH (využívána budoucím plátcem), se kterou by následně v případě přechodu na plátce DPH musel systém začít počítat.


Dovolím si tedy tvrdit, že dodatečná, jednorázová úprava nákupní ceny položek po změně plátce daně z přidané hodnoty je lepší řešení, než zbytečně komplikovat funkčnost většině zbylých zákazníků, kteří tuto problematiku nepotřebují řešit.


Radim Sedlák

Zákaznická podpora Dotykačka


Děkuji za vysvětlení.

Dobrý den, kde najdu, prosím, popis aktualizace na verzi 1.213.13? Začali nám na mapě stoly měnit barvy dle časových intervalů. Dost to mate. Popřípadě poradíte, jak to vypnout, či upravit intervaly a barvy? 

Děkuji.

Dobrý den,

soupis aktualizace se ještě připravuje, předpokládám, že zveřejněn bude v nejbližších hodinách, či dnech.

U mapy stolů je nově přidá funkce, která zobrazuje čas od poslední změny účtu. Výchozí stav upozornění je, že od deseti minut se účet zobrazí oranžově a po dvaceti minutách se indikace změní na červenou. Personál by tak měl dostat zřetelnou informaci o tom, že na daném stole již nebyla delší dobu provedena objednávka a je možné, že obsluha hosta zapomněla obsloužit.

Vypnutí funkce lze případně provést přes Nastavení aplikace -> Mapa Stolů -> Zobrazovat čas od poslední práce se stolem. Také je zde možné intervaly upozornění změnit, aby lépe vyhovovaly vašemu podniku.


S pozdravem

Radim Sedlák

Zákaznická podpora Dotykačka

Dobrý den,

změny v nové verzi aplikaci jsou již v manuálu. Seznam změn bude zveřejněn dnes. Konkrétně mapa stolů s ukazatelem času je zmíněna zde:


http://manual.dotykacka.cz/index.html?hlavniobrazovkaauctovani.html#mapa_stolu


Martin Jonáš

Zákaznická podpora Dotykačka


Přihlášení nebo Registracepro odeslání komentáře