Dotykačka 1.212 přinese nové možnosti tisku

Nová verze Dotykačky 1.212 má zcela přepracované nastavení tiskáren. Podrobné informace o novém nastavení tisku najdete v tomto článku.


Dotykačka 1.212 bude postupně distribuována na jednotlivé pokladny během od konce prosince do začátku ledna.


Počet hlasů: 1 Přidat / odebrat hlas.

 Dobrý večer pane Jonáši,

náš klient pan Doksanský požaduje pro své klienty, kteří chtějí fakturu za ubytování na A4, aby bylo možno v poznámce uvést i dobu pobytu od - do, podobně jako to jde na účtence.

Bude to v nové avizované úpravě možné?Při řešení jeho problému, tiket 69677, který není stále vyřešen, mu to sdělili technici Dotykačky.

Díky za odpověď.

JZ


Dobrý den,

úprava se týká obecně nastavení tiskáren, kdy přibyla možnost tisku faktur na klasické termotiskárně.


Martin Jonáš

Zákaznická podpora Dotykačka

Dobrý den,popíši Vám zde svůj krásný včerejší den prožitý s pokladnou Dotykačka spojený s novou aktualizací. Snad jsem zvolil správnou sekci.

Jako obvykle přijíždím do práce v 8 hodin, jako vždy se snažím naplánovat svůj pracovní program. Dnes mne čeká kontrola pokojů na penzionu a pár drobných oprav, školení personálu ohledně BZP. Poté musím na magistrát zaplatit poplatky za ubytování a do banky. Následně mám schůzku s účetní.
Jelikož mi dnes vycházela směna (jakožto nepoctivý cizopasník totiž v pronajaté provozovně pracuji jako obsluha na jedné směně), požádal jsem kolegyni zda mi mi dopoledne nevypomohla abych mohl objet ,,úřady,,. Ochotně souhlasila a já po kontrole pokojů, zapnul kasu, která se začala aktualizovat. Pohoda, nic se neděje, po aktualizaci se spustí Dotykačka jako vždy, říkám si a odjíždím na magistrát. Jako na potvoru, když přijdu u přepážky na řadu zvoní mi telefon, ztlumím vyzvánění. Po vyřízení poplatků telefonuji nazpět kolegyni, která mne zděšeně informuje o tom, že nám netiskne ani jedna z tiskáren (tiskárna na účtenky a tiskárna na bony v kuchyni). Co se dá dělat, do banky sjedu potom, vracím se rychle na provozovnu.Opravdu netiskne, ne že bych jí nevěřil ale znáte to, člověk si na to chce sáhnout sám. OK, co dál, koukneme se na nastavení tisku. He,he tady je něco nového a tiskárny jsou fuč. Mno nic, jdeme na to to zvládneme. První tiskárnu připojenou přes USB jsem přidat zvládl sám bez problémů (nastavení tisku už je horší ale částečně jsem to zmákl). Ha, druhá tiskárna na doporučení komunikuje přes wi-fi, to jsem nezvládl. No nic, zavoláme na podporu, po důležitém upozornění, že se podpora nevztahuje  na uživatele Dotykačky zdarma aj. jsem počkal na lince než se mi ozval operátor. Následně mi začal vysvětlovat nastavení. Davide potřebuji vytisknout účet, říká kolegyně. Jasný, momentík, hotovkáři chvátají zpět do práce, ty nemůžeme zdržovat. Zpět k nastavení, á máme zde zádrhel, vše ztroskotalo na tom, že jsem neznal IP adresu tiskárny (nevím zda jsem použil správný termín). Nevadí, říká operátor, hledejte resetovací tlačítko. Nenašel jsem... Tak to jsme v pasti. Taky nevadí, zavolám známého co mi tu zprovozňoval wi-fi a stará se mi o veškeré IT. Dnes mám štěstí, je poblíž a do hodiny přijíždí. Ano vím, někdo tohle zvládá sám, já se omlouvám, zvládám si v PC nainstalovat to co potřebuji, ale dál mé znalosti nesahají a jelikož má dost své práce ani po tom netoužím. Ano mohl jsem si někam IP adresu poznamenat, když jsem poněkolikáté instaloval pokladnu (naposledy před necelým rokem). Já jsem si ji i poznamenal, jenže za tu dobu už nevím kam, fakt sorry...Tak jdeme dál, zjistili jsme IP adresu a spárovali jsme zařízení, pecka. Musím nastavit předvolby tisku, tak jo. Hergot kde, že to je? No nic, chvilku si s tím budu hrát.... Šéfe dovezli zboží, jasný jdu to přebrat... Zase si hraji s tiskárnou..., volám na  podporu. Tentokrát jsem po obvyklém upozornění že se podpora nevztahuje  na uživatele dotykačky zdarma aj. čekal na spojení o něco déle. Super, spojeno, vysvětleno, poděkuji pánovi na podpoře a vše nastavím, ještě jsem dotazován na IČ stejně jako při předchozím hovoru (tuším, že vím proč). Tak fajn, už nám v kuchyni nevyjíždí namarkované espresso, ale to co je potřeba, super, zvládnuto, snad je vše tak jak má být. Posílám kolegyni s velkým díky domů v 15:30 (díky za pomoc dopoledne, hlavně si ty hodiny zapište do docházky aby jste to dostala zaplacené). Schůzku s účetní jsem přeložil na jiný den, měla ,,velkou radost,,.Po dvou hodinách dojíždí hosté na ubytování, samozřejmě požadují daňový doklad. Žádný problém, od toho máme Dotykačku, naše účtenka splňuje všechny náležitosti daňového dokladu. Aha, chyba, hlavička tam není (IČ a ostatní zmizelo), herdek... Pánové, já Vás ubytuji a finance vyřídíme poté, stejně tak doklad, mám zde drobný technický problém. Přijdu za Vámi na pokoj. Ano, mohl jsem si toho všimnout dřív, ale věřte nebo ne, nevšiml a nenapadlo mne to. OK co jsem to všechno vlastně na té účtence měl? Pro jistotu prohrabu odpadkový koš abych doplnil na účtenku úplně všechny údaje, které jsme tam měli předtím, hlava - mapa. Super, mezi točením piva a odnesením nějakého toho jídla jsem doplnil náležitosti potřebné na účtence. Vytiskl a doběhl s omluvou na pokoj. Uf, přiznávám, docela jsem se orosil. Ale dobrý, snad už je vše při starém. Večer jdu počítat tržbu, uzavřeme pokladnu a vyjede uzávěrka. Hele, ono mi tam něco chybí, kde mám štítky? Ha, hmm, ok, jde se opět upravovat předvolby tisku. Kluci, štamgasti nezlobte se dneska na mne, že jsem si s Vámi málo povídal a nevěnoval jsem se Vám tak jak bych měl. To víte, blbne mi tiskárna a já to musím doladit. Naštěstí je začátek ledna, to bývají kšefty hodně nízké, takže je relativně času dost. Ve 23:00 odjíždím domů, snad bude žena ještě vzhůru...
Cením si na této zkušenosti jednoho, mimo to, že jakožto hospodský a ubytovatel (OSVČ) musím ve svém podniku dělat svou profesi (číšník a kuchař) dělám ještě práci pokojské, částečného účetního, údržbáře, psychologa, vyhazovače, vedoucího, hajzlbáby, chytače neplatících zákazníků aj. jsem si připsal na triko další profesi a tou je bufeťák, prohrabávání koše byla opravdu zábavná a zajímavá zkušenost...
Možná se ptáte, proč tak dlouhý popis jednoduchého problému. Odpověď je snadná: jednoduše to tak cítím. Pro Vás pracující na IT podpoře, ve vývoji apod. jsou toto jistě jen triviální problémy, ale věřte mě to zkazilo celý den. Ani nemluvím o tom, že bych například odjel mimo město a chtěl bych si udělat například dvou denní volno.

Proto se ptám: nedalo by se třeba aktualizovat v nějaký pravidelný čas? Nemohlo by přijít např. včasné upozornění na e-mail? Nedalo by se třeba někde uveřejnit, po této aktualizaci  vám nepůjde toto a toto, s odkazem zde najdete jak to nastavit? Já vím kde je návod a dokonce ho mám stále jako domovskou stránku v prohlížeči u kasy, ale zkuste pochopit i vy, snažím se vzdělávat ve svém oboru a IT technika to rozhodně není.  Myslím, že nejsem z restauratérů sám kdo se s tím takto potýká.

Děkuji.

S láskou

David Trník

Dobrý den,

bohužel nedokážeme upravit dialog aktualizací tak, aby bylo možné zvolit, kdy budou aktualizace nainstalovány. Standardní aktualizace uvolňujeme vždy ve 2 hodiny ráno. Je to proto, aby se aktualizace nabídla po zapnutí zařízení a obsluha mohla aktualizaci provést ještě před začátkem pracovní doby. Stejně tak nedokážeme ošetřit, kdy přesně bude aktualizace na zařízení nabídnuta (jaký den). Aktualizace se totiž distribuují postupně vždy na nějaké procento zařízení. 


Je však možné nastavit tzv. odložené aktualizace, kdy pokladna bude aktualizována s několika týdenním až měsíčním zpožděním. Tato možnost je určena pro zákazníky, kteří preferují starší časem prověřené verze, před novými funkcemi.


Omlouvám se, problém s nastavením tisku není standardní chování. Na většině zařízení došlo k přenesení původního nastavení tisku do nové verze aplikace. Na některých zařízeních však k přenosu nedošlo. Je to pravděpodobně způsobeno rozdílností zařízení, nepodařilo se bohužel nám podobné chování nasimulovat během testů před vydáním aktualizace.


V e-mailu tedy najdete postup, jak aktivovat odložené aktualizace.


Děkuji,

Martin Jonáš

Zákaznická podpora Dotykačka



Dobrý den,
chápu, že nejde nastavit kdy budou aktualizace nainstalovány. Ano, aktualizace proběhne po zapnutí zařízení. Ale já neměl šanci vědět, že nepůjdou tiskárny. Omlouvám se, ale nemohu pokaždé ráno zkoušet, zda tiskne tiskárna. Ono příště to ani nebude tiskárna, ale něco jiného. Je mi jasné, že problémům se nevyhneme, to se prostě stává. Snažím se jen o nějaké rozumné řešení vzniklé situace, jelikož mi to přidělává spoustu problémů. Nepovažujte to za nějaké pruzení.

Odložené aktualizace by dle mého řešili podobný problém jen v tom případě, že by jste dokázali upozornit na danou chybu aby se zákazník mohl připravit.

Jelikož píšete, že problém nebyl standardní, rád bych věděl, proč se vyskytl na mém zařízení!? Mám od Vás 3 tablet, poslední byl vyměněný v srpnu 2017, takže by neměl být zastaralý. Nebo jsem opět dostal nějakou plečku jako jsem se dozvěděl náhodou u prvního přístroje? Bez urážky, zařízení poskytujete Vy a pokud je velká rozdílnost v zařízení, padá problém na Vaši hlavu (nemyslím osobně Vás pane Jonáši). A upřímně, jako zákazníka mě to nemusí zajímat. Požaduji prověřený a funkční systém jak ostatně i uvádíte na stránkách Dotykačky. Ne systém nad kterým strávím dvakrát až třikrát ročně celý den (pokud se to někomu zdá málo, já osobně ty dny raději věnuji své rodině).

Děkuji za Váš čas.
Hezký den,
David Trník

Dobrý den,

bohužel netušíme, z jakého důvodu docházelo na některých pokladnách k uvedenému chování. Je to podobné, jako když si např. koupíte počítačovou hru, váš počítač splňuje doporučené HW nároky a přesto hra nejede plynule. Každý HW je specifický a k občasným problémům docházet může a pravděpodobně i bude. I vzhledem k nutným aktualizacím pokladní aplikace. Naším úkolem je zajistit, aby jich bylo co nejméně, a pokud se již objeví, abychom je vyřešili.


Odložené aktualizace sice tento konkrétní problém s nepřenesením tisku nevyřeší, ale jiné, které dokážeme nasimulovat a opravit, ano. Právě díky určitému časovému posunu, který nám dává čas na to, abychom do kanálu odložených aktualizací vypustili vždy aplikaci s veškerými opravami do té doby známých problémů.


Martin Jonáš

Zákaznická podpora Dotykačka

Dobrý den,

přirovnáváte pokladní systém s EET ke hře? Sorry jako, ale to jste zabil :D. Z mého pohledu jsem si danou chybu vyřešil sám (ano za částečné pomoci podpory) a stálo mě to peníze, moje peníze...

Jak jsem již psal, odložené aktualizace by to řešili pouze v případě, že by se na to zákazník dokázal připravit. Ale to by jste ho museli třeba i kontaktovat a vysvětlit o jaký se jedná problém. Ono v mém případě se nejedná o první chybu, například smazání části historie z pokladny a několikeré zablokování údajně nezaplacené licence, že... Také se nepovedlo nasimulovat. A historie je v nenávratnu, pardon vlastně jsem ji od Vás obdržel v podobě vytištěných papírových účtenek. Takže statistiky které bych mohl využívat jsou mi ke dvěma věcem, že. No jo svět IT...

Já chápu, že se těžko přiznává chyba, ale věřte, že by to zde ušetřilo spoustu problémů. E-mailové kontakty máte na všechny zákazníky a není nic jednoduššího, než při obdobné chybě zákazníky obeslat. O daném problému víte přinejmenším 14 dní a nikde jsem si informace o možném problému nevšiml. Byl jsem jediný komu se to stalo?

Hezký den,
David Trník

 

Dobrý den,


děkuji za ,,odpověď,,. Když už jsme u toho hraní, jednu dobu jsem hrával jistou bezplatnou online hru. Problémy se také mohli řešit na fóru. S tím rozdílem, že moderátor fóra dokázal s uživatelem komunikovat a odpovědět mu na dotaz během pár hodin. Nu co už, hra je hra a Dotykačka je Dotykačka...

Dnes na mne vyskočila nová aktualizace, tak uvidíme.

Přeji Vám všem v Dotykačce krásný a ničím nerušený pracovní den.
David Trník


Prihlásenie alebo Registráciapre odoslanie komentára