Dotykačka nabízí nativní podporu tzv. Mobilního číšníka. V našem případě se jedná o jednoduchou samostatnou aplikaci, která umožňuje markování zboží, základní práci s účty, tisk účtenky a zaplacení účtu přímo "na place".


Mobilní číšník je k dispozici pro licence NAPLNO a NEOMEZENĚ. Jeho funkce jsou pro obě licence shodné. S licencí NAPLNO však můžete využít jen jednoho Mobilního číšníka, v případě licence NEOMEZENĚ není počet Mobilních číšníků nijak omezen.


Při návrhu tohoto řešení jsme preferovali, aby zprovoznění a práce s Mobilním číšníkem byla co nejjednodušší. Po instalaci Mobilní číšník prohledá vaši síť a zobrazí nalezená zařízení, na kterých běží pokladní aplikace Dotykačka. Prvním krokem je tedy spárování Mobilního číšníka s Dotykačkou.



Po spárování s pokladnou dojde k synchronizaci dat, pak se stačí přihlásit a můžete začít účtovat. Mobilní číšník komunikuje s hlavní (spárovanou) pokladnou v reálném čase prostřednictvím Wifi sítě na provozovně.


Pro komunikaci mezi pokladnou a Mobilním číšníkem není nutné nijak zvlášť upravovat konfiguraci sítě. Důležitý je dosah do všech míst, kde se budete s mobilním číšníkem nacházet a vzájemná "viditelnost" mezi pokladnou a Mobilním číšníkem.

Mobilní číšník a Dotykačka obsahují mechanizmus, který zabraňuje duplikaci účtů a umožňuje, i v případě dočasného výpadku spojení, zachovat otevřené účty a po opětovném připojení pokračovat v rozdělané práci.


Pro fungování Mobilního číšníka můžete použít buď vlastní zařízení s minimální verzí Androidu 5.0 (mimo 7.0) nebo odolné 5" zařízení nabízené Dotykačkou.



Jak tedy rozjet Mobilního číšníka v Dotykačce?

  1. Připravte si síť

    1. Ověřte, zdali vaše síť na provozovně splňuje požadavky pro komunikaci Mobilního číšníka s pokladnou. Důležité je také kvalitní a stabilní pokrytí celé provozovny.
    2. Pro Mobilního číšníka vždy vytvořte samostatnou zabezpečenou síť. Nepoužívejte bezdrátovou síť sdílenou se zákazníky.
    3. Aktivní prvky, kterými síť vytváříte, musí mít vzájemnou viditelnost a případně musí umět předávat komunikaci z jednoho prvku na druhý.

  2. Nainstalujte aplikaci Mobilní číšník

    1. Aplikaci Mobilní číšník si do vlastního zařízení stáhněte z obchodu Google Play.
    2. V případě zařízení od Dotykačky, najdete Mobilního číšníka v Dotykačka Marketplace, což je naše vlastní instalační platforma.

  3. Spárujte Mobilního číšníka s hlavní pokladnou

    1. Otevřete aplikaci Dotykačka a přejděte do Nastavení aplikace. Zde v pravém horním rohu ťukněte na AUTORIZACE ZAŘÍZENÍ. Nechte tuto stránku na pokladně otevřenou.
    2. Spusťte Mobilního číšníka. Mobilní číšník začne prohledávat síť a postupně zobrazí nalezené pokladny. Ťukněte na jméno odpovídající pokladny a spárování potvrďte také na pokladně. Hotovo, od této chvíle Mobilní číšník komunikuje s pokladnou.
    3. Pokud není pokladna nalezena, můžete zadat do Mobilního číšníka její IP adresu.

  4. Začněte s Mobilním číšníkem pracovat

    1. Po spárování proběhne prvotní synchronizace a Mobilní číšník zobrazí uživatelské účty z pokladny. Po přihlášení můžete začít s Mobilním číšníkem pracovat.
    2. Mobilní číšník nabídne produkty a kategorie z hlavní pokladny. Práce s ním je shodná s filozofií ovládání Dotykačky.
    3. Účtenky lze tisknout na tiskárně připojené k hlavní pokladně nebo na mobilní Bluetooth tiskárně spárované s Mobilním číšníkem. Pokud máte více Mobilních číšníků, lze v případě licence NEOMEZENĚ dokonce určit, na jaké tiskárně má který Mobilní číšník tisknout.



Detailní popis Mobilního číšníka a postup krok za krokem najdete v online uživatelské příručce:

http://manual.dotykacka.cz/mobilnicisnikmobilniterminal.html


Další informace:

https://www.dotykacka.cz/mobilni-cisnik/