Zvolit zda tisknout účtenku na zákaznickém displeji

Napadla mě taková inovace ve stylu "šetřeme lesy", kdy by se dalo nastavit, aby před tiskem účtenky vyskočilo na zákaznickém displeji nějaké okno "přejete si vytisknout účet" Ano/Ne. Případně ještě poslat na email, kde by pak zákazník mohl vyplnit svůj mail... asi by to mělo vyskočit zároveň i na kase (pro případ objednávek po telefonu na rozvoz, kdy není zákazník fyzicky na místě a je třeba vytisknout..) Případně možná v emailu s účtenkou nějaká jednoduchá zpětná vazba, jak byli spokojeni se službami, jak jim chutnalo - kdyby šlo třeba otázku nadefinovat..

Hádám to bude komplikované, a chápu že je to z kategorie "navíc" ale snad aspoň do budoucna zajímavá novinka:)

Hezký den


Počet hlasů: 0 Přidat / odebrat hlas.

Dobrý den,

děkujeme za náměty. 


Z pohledu ekoinovace by interakce na zákaznickém displeji byla pro zákazníky určitě zajímavá, myslím, že to má ale několik zádrhelů.

Pokud se nemýlím, tak z pohledu zákona jste povinen vystavit účtenku zákazníkovi vždy a to buď vytisknutím, nebo po udělení souhlasu zasláním elektronickou cestou. Obávám se, že i v případě, kdy by zákazník předem zvolil, že o doklad nemá zájem, je vaší povinností ho vytisknout, bez ohledu na jeho volbu. V opačném případě tedy porušujete zákon a v případě kontroly jak z FÚ, tak ČOI byste mohl být sankcionován.

V případě, že bychom neřešili legislativní část věci a přešli k odeslání emailem, je otázkou jaká část zákazníků by byla při prodeji ochotna se zdržovat zadáváním emailu, jen pro obdržení účtenky. A to navíc z jejich pohledu s tím rizikem, že je bude následně někdo marketingově kontaktovat.

Nejsem si tak jist, zda by tento poměrně velký projekt měl ve výsledku v ČR uplatnění.


Tuto problematiku by však teoreticky šlo poměrně snadno řešit u zákazníků, které máte v pokladně vedeny jako "zákazníka". Pokud byste například zákazníkům nabízel zákaznické karty, pro získávání nějakých slev či sbírání bodů a následné uplatnění, měl byste jednotlivé zákazníky evidovány v pokladně a u nich mimo jiné i jejich email. V takovém případě se email předvyplňuje i v platebním dialogu při odeslání dokladu emailem.

Myslím si, že z naší strany by nemusel být takový problém odesílání emailů namísto tisku účtenky automatizovat, pokud by byl zvolen zákazník s již vyplněným emailem.


Zkrášlení mailu s účtenkou by si aplikace jistě zasloužila a zpětná vazba je určitě zajímavý nápad.


Všechny náměty předám dále na vývoj a s kolegy je probereme.

Možná najdeme i schůdnější řešení, které mě osobně nyní nenapadlo. Pokud by došlo k realizaci k některého z námětů, budeme vás informovat.


S pozdravem

Radim Sedlák

Zákaznická podpora Dotykačka

Prihlásenie alebo Registráciapre odoslanie komentára