Nová pravidla pro ověřování plateb kartou

Nová pravidla pro ověřování plateb kartou

Od   14. září 2019 se v České republice uplatňují nová pravidla pro   ověřování karetních plateb stanovená evropským nařízením. Platby kartou   by měly mít silné, dvou faktorové ověření uživatele, které by mělo být   vyžadováno při online přístupu k platebnímu účtu, při provádění   elektronické platební transakce nebo při jakémkoli úkonu  prostřednictvím  komunikace na dálku, který by mohl vést k riziku  platebního podvodu  nebo jiného zneužití.

Česká národní banka v této souvislosti upozorňuje, že při platbě fyzickou platební kartou v kamenných obchodech mohou v některých případech nastat určité komplikace. Důvodem je podle banky skutečnost, že některé platební terminály nemusí být na nová pravidla připraveny a mohou např. zamítat některé bezkontaktní platby kartami do 500 Kč bez informace o důvodu zamítnutí. V takovém případě lze platbu provést vložením karty do terminálu a zadáním PIN.

Varování se týká jen fyzických platebních karet, bez komplikací bude možné podle centrální banky bezkontaktní platbu provést kartou nahranou v mobilním telefonu či jiném zařízení. Zamítání bezkontaktních plateb bude v některých případech pravděpodobné i na terminálech využívaných k prodeji jízdného v prostředcích hromadné dopravy.



Platební terminály od ČSOB ve spolupráci s Dotykačkou

Platební   terminály budou nadále podporovat bezkontaktní platby bez nutnosti   zadávání pinu do částky 500 Kč. Nicméně nově se mohou vyskytnout   následující situace při platbě pomocí bezkontaktní karty.

  • Platební   terminál vyžádá vložení karty – karta se musí vložit do platebního   terminálu a následně se postupuje dle instrukcí na platebním terminálu.
  • Platební terminál vrací autorizační výsledek, který může mít následující hodnoty:
    1. Výsledek autorizace zobrazí hlášku překročen počet použití – v tomto případě je nutné transakci opakovat vložením platební karty do platebního terminálu.
    2. Výsledek autorizace zobrazí hlášku zadejte PIN – v tomto případě zákazník zadá jen pin ke své kartě.


Podle vyjádření ČNB jsou tyto komplikace pouze dočasné a budou se týkat jen malého počtu terminálů.



Počet hlasů: 0 Přidat / odebrat hlas.

Prihlásenie alebo Registráciapre odoslanie komentára