Platba zákaznickým kreditem

Dobrý den,

využívám zákaznický kredit a všiml jsem si že nabíjením kreditu a placení kreditem jde do celkové tržby což by asi nemělo být. Zákazník si nabil kredit ve výši 2000 Kč a v ten den zaplatil tímto kreditem účet ve výši 1750 Kč a celková tržba byla 3750 Kč ale ve skutečnosti jsem obdržel tržbu pouze 2000 Kč. Částka ve výši 1750 Kč by již neměla být započítávána do celkové tržby a uměle navyšuje výši tržeb. Prosím o prověření zda máte dobře nastaveno platby zákaznickým kreditem.

Děkuji Pavel Hluchý


Počet hlasů: 0 Přidat / odebrat hlas.

Dobrý den pane Hluchý,


toto je záměr, funkce byla vyvinuta s tímto chováním a realita je taková, že zákazník zaplatí 2x - do pokladny platba za kredit (např. hotově nebo kartou) a následně je další účet zaplacen kreditem. Samozřejmě na Vás je, abyste s tímto chováním počítali při uzávěrkách. Je to důležité i pro spárování peněz na kredity s platbami kreditem.


Hezký den.


S pozdravem,

Aleš Markvart

Tým podpory

Dobrý den,

děkuji za informaci, jsem účetní a dle mého názoru je tento postup chybný, ano zákazník zaplatí 2x ale peníze získáte od zákazníka pouze jednou tak nechápu proč by se započítávali transakce 2x do celkové tržby které uměle navyšují celkovou tržbu. Ano chápu evidování transakcí jako bezhotovostní platby (odděleně pro kontrolu a evidenci plateb) ale bez počítání do celkové tržby. Takto nastavené transakce mi zvednou roční tržbu třeba o 200 tisíc které jsem od nikoho nedostal a budou součástí daně z příjmů. 

Dobrý den, já si myslím, že právě tento nový způsob práce s kredity (narozdíl od dosavadní možnosti přes zákaznické body) odpovídá metodice Finanční správy, jak by se podobné transakce měly účtovat, a to hlavně kvůli DPH. 


Pokud si zákazník nabije kredit, tak se nabití zaúčtuje jako příjem, ovšem s 0% DPH (protože se neví jaké zboží nebo služby zákazník za tyto kredity následně pořídí a ještě nepřišlo plnění) - čili poté vyčerpe kredit za nějaké zboží a vy uzavřete účet metodou kredit a projeví se Vám teprve příslušná výše DPH v uzávěrce. V účetnictví se samozřejmě pak nevykazují dvojité tržby. Jen je rozdíl mezi peněžním příjmem, který je dřív oproti zdanitelnému plnění. Veškeré reporty v Dotykačce jdou oddělit na základě platební metody, tak to nemusíte vykazovat dvakrát. Dokonce v době EET se právě posílala u těchto příjmů nabití a čerpání datová zpráva nebo atribut, který značil, že jde o voucher, aby samotným finančním úřadům seděla data a neměli je zdvojená od subjektů.


Dosud měla Dotykačka pouze funkci zákaznických bodů, kdy si vytvoříte produkt nabití bodů (ovšem s jednou sazbou DPH), zákazník zaplatí, rovnou se vykáže DPH a při uplatnění už přes speciální produkt „čerpání bodů“ se pouze částka bodů odečte od transakce v formě „slevy“. Tím pádem už se neodvádí ani DPH, ani to nevleze do příjmů, pouze případný doplatek od zákazníka (pokud je transakce vyšší než čerpání bodů). Jenže tento postup lze využít pouze pokud víte dopředu sazbu DPH, případně raději odvedete DPH v základní sazbě.


Myslím si, že právě touto novou funkcí lze díky tomu lépe nastavit správné markování a každý podnik může využít, co je pro něj relevantní.



Dobrý den,

děkujeme za podnět. Daň z příjmu je možné nyní ponížit o produkt "Dobití kreditu", který si můžete vyfiltrovat přes Produktové sestavy /  Dle kategorií ve Vzdálené správě a tím ponížit podklady pro daň z příjmu. Tento stav platí pouze pro podvojné účetnictví. Pro postup v jednoduchém účetnictví se obraťte na naši podporu, zde se legislativa liší. Pokud budete potřebovat konzultaci, obraťte se na mě emailem/telefonicky a společně to projdeme.

Hezký den.


S pozdravem,

Aleš Markvart

Tým podpory

Login or Signup to post a comment