Chyba v importu etc.

Dobrý den. Dělali jste změny ve vzdálené správě.

Při importu nových produktů v souboru csv, dojde po nahrání do databáze k rozbití EANu. 13místný kód, v němž je čtvrtý znak mezera systém při importu produktů nahraje tak, že EAN je pak rozdělen na dva kódy složené ze znaků před a za mezerou. Zkusil jsem v obou možných kódováních a výsledek je stejný… 60 produktů každý zvlášť ručně otevřít a EAN opravit, je šílená představa. Proč se mění věci, které fungují? Můžete to, prosím, dát do pořádku? Děkuji…


Když je ta příležitost, dávám nové dva další podněty:

1. Hromadný výběr: Je fajn, že pro hromadný výběr mohu podle vyhledávání vybrat x produktů, ale je promiňte vopruz, je tam všechny každý zvlášť hezky pluskovat. Proč není možné vložit je do výběru najednou? Funkce „Přidat všechny“ do výberu přidá všechny produkty z databáze… Když už to tak je, je obtěžující, když po každém plusku skočí stránka nahoru, takže u spodních (níže a dole položených produktů) musím scrollovat… Je také na nic, že na sklo do výběru mohu vybrat maximálně 25 produktů a pak stránkovat, abych se dostal k dalším. Tohle jsou (konstrukčně i programátorsky) jednoduché věci, aby se mohly upravit…

2. V přehledu produktů se změnila tabulka. A nutno říci, že k lepšímu. Už by nebyl problém, aby za sloupcem „jednotka“ byl i sloupec „počet na skladu“. Člověk by tak měl na tomto místě hned přehled o počtech a nemusel by rozklikávat jednotlivé produkty, aby se dostal k informaci, kolik tam toho je, nebo šel jinou oklikou.


Dávno a naposled při školení (22. března, tuším) jsme řešili otázku naskladňování v aplikaci Sklad – pomocí načtení kódu. A také časté vypadávání dodavatele u jednotlivých položek, kde dodavatel byl už z minula zadán a při dalším naskladňování je kolonka dodavatel proškrtnuta/prázdná a musí se zadávat znovu… Prosím zabývali jste se tím již?

Při školení jsme se dotkli také problému hromadné změny cen u více produktů a ukázalo se, že toto stále možné není. Můžete nad tím, prosím, ještě popřemýšlet? Technicky to problém není – jeden čas to fungovalo a ta potřeba, ačkoli se mi ji někdo z Vás už v minulosti snažil vymluvit, že to nikdo nechce a nepotřebuje, tady pořád je. Prostě a zvláště v dnešní době plné zvratů musí obchodník reagovat na situaci často a potřeba změnit ceny u celého balíku produktů najednou a stejně, ať už procentuálně, nebo konkrétně číselně, je opodstatněná. Tvrzení, že na to stačí import není správné: když pominu tyhle chyby, je už jedno, jestli budu vyzobávat jednotlivé produkty ve vzdálené správě, nebo v jednom souboru xls… Navíc, z každé operace kdy importem zasahuji do databáze produktů, mám trauma, protože nevím, čím mne to zase překvapí, co mohu zkazit, či kolik času mi zabere náprava takové nenadálé události… V minulosti se při pouhých změnách produkty dublovaly, teď mi to rozbíjí EAN…… Děkuji za zvážení a pomoc.


Přeji hezký den


Počet hlasů: 0 Přidat / odebrat hlas.

Dobrý den, 

datum vydání se opět posunul. Verze by měla vyjít dnes v noci. Zatím nemám info o dalším prodloužení.


S pozdravem,
Jan Čermák

Tým zákaznické podpory Dotykačka
Tel. 533 312 146
Logo Dotykačka


Dotykačka ČR s.r.o.
Plzeňská 3217/16
150 00 Praha 5
www.dotykacka.cz

Dobrý den. Je 15. června. Slíbené opravy stále nejsou. Banální náprava něčeho, co už fungovalo, ale chybným zásahem, nebo rozhodnutím, bylo poškozeno, nemůže trvat měsíce…


Dobrý den,

řazení nefunguje, protože Vzdálená správa 1.73 ještě stále nevyšla. Jak jsem psal výše, datum vydání se může změnit a taky se tomu tak stalo. Nyní je stanoven na 1.6. 2021. Ohledně problému s naskladnění nám prosím napište na podpora@dotykacka.cz. Založíme na to nový task.


S pozdravem,
Jan Čermák

Tým zákaznické podpory Dotykačka
Tel. 533 312 146
Logo Dotykačka


Dotykačka ČR s.r.o.
Plzeňská 3217/16
150 00 Praha 5
www.dotykacka.cz

Dobrý den. Opět mám pro Vás jobovku. Nalezen nový problém ve vzdálené správě. V sekci sklady / seznam naskladnění: Nedostaneme se na naskladňování staršího data, než 6. 12. 2020.

Děláme my chybu při hledání, nebo je skutečně chyba v aplikaci vzdálené správy, nebo jste rozhodli, že starší informace nepotřebujeme? :) BTW: Stále nefunguje vybírání intervalu dat(umů) OD—DO v komponentě kalendáře. (Viz videa, jež jsem Vám posílal.)


Prosím, kdy bude fungovat řazení také podle EAN a hromadné nahrávání položek na server prostřednictvím CSV, aniž by byly rozbité EANy?

Děkuji za odpovědi. SBL

Dobrý den,

Vzdálená správa 1.73 dostala dnes předběžné datum vydání. To je stanoveno na 26.5., toto datum se může ještě změnit, ale s největší pravděpodobností VS v tento den vyjde.


S pozdravem,
Jan Čermák

Tým zákaznické podpory Dotykačka
Tel. 533 312 146
Logo Dotykačka


Dotykačka ČR s.r.o.
Plzeňská 3217/16
150 00 Praha 5
www.dotykacka.cz

… tak to je strašné :(

Dobrý den,

nová verze vzdálené správy (1.73) ještě nemá stanovené datum vydání, nicméně dá se očekávat že tomu tak bude během následujícího měsíce.


S pozdravem,
Jan Čermák

Tým zákaznické podpory Dotykačka
Tel. 533 312 146
Logo Dotykačka


Dotykačka ČR s.r.o.
Plzeňská 3217/16
150 00 Praha 5
www.dotykacka.cz

Dobrý den. Prosím, kdy bude opravena chyba ve vzdálené správě – možnost řazení produktů podle EAN? A zejména import produktů přes CSV, aniž by byly rozbity EANy? Děkuji. SBL

Dobrý den,

aktuálně se chystá kompletní přepracování sekce sestav. Budou ale vydávány postupně v několika následujících verzích Vzdálené správy, tudíž Vám nedokážu přesně říci kdy bude vydáno přepracování této konkrétní sestavy. Nicméně tomu tak určitě bude, stačí vyčkat.


S pozdravem,
Jan Čermák

Tým zákaznické podpory Dotykačka
Tel. 533 312 146
Logo Dotykačka


Dotykačka ČR s.r.o.
Plzeňská 3217/16
150 00 Praha 5
www.dotykacka.cz

Dobrý den,

chování výběru data "Od do" se chová tak, jak jsem Vám zasílal v minulém požadavku a to je i zřejmé z videa co jste mi zaslal.


Ohledně sestavy prodávané produkty jsem zaslal dotaz na vývojový tým, zda se nechystá přidání sloupce kategorie. Až obdržím odpověď, dám Vám obratem vědět.


S pozdravem,
Jan Čermák

Tým zákaznické podpory Dotykačka
Tel. 533 312 146
Logo Dotykačka


Dotykačka ČR s.r.o.
Plzeňská 3217/16
150 00 Praha 5
www.dotykacka.cz


Dobrý den.  Neintuitivní to rozhodně není, naopak, resp. bylo by, kdyby to fungovalo… Poslal jsem Vám video: co dělám v levé části „OD“, se současně ale děje i v pravé části „DO“. Tak jsem to i popsal. Stále tady není možné přiložit soubor – když kliknu na button „+Přiložit soubor“, nic se neděje. Posílám Vám tedy video znovu přes uschovna.cz


O problematiku EAN se nebudu dále přít. Jsem přesvědčen, že EAN je jedinečný údaj, ale to je jedno, jestli to někdo chce, nebo potřebuje jinak… Pokud opět půjde podle EANu řadit, jako tomu bylo dosud, bude to OK, nicméně, problém zůstává v nahrávání nových dat/položek, či úprav, EAN s mezerou jako jedním ze znaků, se EAN rozbije na dva nesmyslné údaje a to je velký problém. Nemůžeme dělat hromadné úpravy cen (a teď v kovidovém blázinci je to zvláště aktuální!) ve vzdálené správě, což v minulosti šlo a dobře sloužilo. Místo nápravy Vaše doporučení zní udělat to v Excelu, ale to nemůžeme, protože bychom si rozbili všechny EANy u aktualizovaných a nově zaváděných položek. To je pro nás bezvýchodná situace :((


A ještě mne napadla jedna věc v sestavách, která nám dělá potíž:
Při výběru „Prodávané produkty“ mám možnost upřesnit výběr pro sestavu pouze volbou „Pokladna – Fiskalizace – Štítky“ potřebujeme volbu „Kategorie“, ale ta tam chybí, PROČ? Takže pak musíme stáhnou sestavu všech kategorií a vyzobávat z hromady dat produkty z konkrétní kategorie.


Tyto věci nás strašně zdržují a uniká nám logika…
Pěkný den SBL


Dobrý den,

kalendář v sestavách a vlastně na všech ostatních místech mimo přehled tržeb, kde je přepracovaný, funguje tak že prvním klikem na datum se vybere počátek a druhým konec období. Počátek i konec je možné vybírat na stejné části kalendáře, např. když chceme odfiltrovat interval dvou dnů, tak není nutné hledat měsíc na druhé části kalendáře.
Např. v přehledu tržeb je kalendář kvůli jistým okolnostem upraven a počátek je nutné vždy zadávat vlevo a konec vpravo. Oboje má své výhody i nevýhody, nepřijde nám však neintuitivní. Jisté změny v kalendáři však určitě nastanou s plánovaným přepracováním stránky sestav a dalších stránek, kde je kalendář využíván.

Řazení dle EAN bude doplněno do další verze vzdálené správy konkrétně verze 1.73.
Problematika není vždy tak jednoznačná, neboť EAN kódů může mít klient u produktu zadaných více a navíc mohou obsahovat jakékoliv znaky, ne jen čísla. Řazení v takovém případě z principu nebude nikdy jednoznačné. Bude tak především záležet na uložených datech.


S pozdravem,
Jan Čermák

Tým zákaznické podpory Dotykačka
Tel. 533 312 146
Logo Dotykačka


Dotykačka ČR s.r.o.
Plzeňská 3217/16
150 00 Praha 5
www.dotykacka.cz





 

Dobrý den. Psílal jsem nezodpovězené připomínky e-mailem, ale asi se zatoulaly. Proto je přkládám i sem. Věřím, že je nepřehlédnete, za což děkuji.


Prosím Vás, ještě mám jednu připomínku/dotaz:
V aplikaci Vzdálené správy v sestavách, skladech se volba datumu – od—do chová nevypočitatelně. Někdy nelze vůbec zvolit potřebné datum, někdy když zvolím datum „od“, přepíše se na stejnou hodnotu i datum „do“. Někdy pomůže, když to prostě natvrdo manuálně přepíši, někdy ani to nepomůže. Vůbec jsem nepřišel na to, jak tento nástroj funguje, resp. proč nefunguje. Předpokládám, že prostě zvolím rok, měsíc a den v každé poloze (od/do) a mělo by to být OK, ale není. Napadlo mne zkusit jiný browser. Nefunguje to dobře ani ve Fairfoxu ani v Chromu. Widlový prohlížeč nepoužívám, je možné, že v něm to funguje, to nezjistím… Ukázku, z níž by to mělo být zřejmější, než z mého možná krkolomného popisu posílám Úschovnou video cca 140 Mb.

A pak ještě snad drobnost, ale minimálně dost znepříjemňující práci s přehledem: v layoutu některých tabulek je zarovnání obsahu nastřed, mělo by být vlevo. Kvůli přehlednosti i z principu… Tohle je z výpisu sestav. – Přikládám ukázku


Narazil jsem na další problém. Po změnách ve Vzdálené správě není nyní možné seřadit výpis položek podle EANu. Jen podle názvu. Vy ten EAN nějak nemáte rádi… :))) Prosím, proč to?, můžete toto napravit? EAN je v evidenci SKUTEČNĚ NEJDŮLEŽITĚJŠÍ ÚDAJ, mnohem důležitější, než název, který se může opakovat… A opět: ve výrobě databázového systému je jednoduché tuto funkčnost zrušit/zavést, ale v praxi se bez orientace podle EANu zkrátka neobejdeme…




Nefunguje Vám tady input pro přiložení souboru. Prosím, ukázku si stáhněte z Úschovny, kam jsem Vám video poslal. Zprávu z Úschovny s odkazem na stažení Vám ještě jednou přepošlu. Pokud byste stažení prošvihli, dejte vědět, pošlu Vám to znovu. Obrázek chybmného lyoutu výpisu položek ze sestav Vám přiložím k přeposílanému e-mailu Úschovny. 

Jinak, zde ve fomuláři pro zápis máte také chybu v CSS: místo kurzoru pro text tu máte hands – kurzor pro klikání. Použito na Firefoxu…




Dobrý den,

při posledním updatu se nijak nepracovalo na úpravě importů. Problém bude tedy nejspíše přímo v souboru, který nahráváte. Zašlete nám ho prosím na podpora@dotykacka.cz a prověříme to.


1) V rámci hromadného výběru můžete filtrovat dle kategorií a pole "přidat vše" poté přidá pouze produkty v dané kategorii. Jinak do budoucna se dá očekávat že i hromadný výběr projde modernizací, stejně jako zbytek Vzdálené správy.


2) Tato informace v přehledu produktů není záměrně, jelikož si jí můžete dohledat v samostatné podkategorii - Sklady a stavy skladů. Dále tuto informaci dohledáte v sestavách - stav skladu, kde si můžete vygenerovat stavy skladu i k jednotlivým dním.


3) Ohledně naskladňování zjistím bližší info a dám Vám vědět.


4) Hromadná změna cen ve Vzdálené správě možná není a v nebližší době pravděpodobně asi ani nebude. Hromadná změna cen je možná pouze přes export, následnou úpravu a import produktů zpět. Pokud máte při práci s importními soubory potíže, neváhejte se na nás obrátit a vše Vám vysvětlíme. Na minulém školení Vzdálené správy (25.3) jsme konkrétně toto téma ukazovali, pokud jste se ho zúčastnila jak píšete, zkuste se podívat prosím do záznamu, který jsme Vám zaslali.



S pozdravem,
Jan Čermák

Tým zákaznické podpory Dotykačka
Tel. 533 312 146
Logo Dotykačka


Dotykačka ČR s.r.o.
Plzeňská 3217/16
150 00 Praha 5
www.dotykacka.cz






Login or Signup to post a comment