Situace

Zákazník si koupil tričko za 200 Kč, zaplatil hotově a odešel. Obsluha však v pokladně zadala omylem 200 Kč jako platbu kartou. Později obsluha zjistí, že omylem zadala do pokladny platbu kartou, ta ale nebyla přijata. Existuje tedy jen jako hotovostní transakce.


Toto se může stát v případě, kdy není platební terminál připojen přímo k pokladně. Terminál je používán externě a může se stát, že obsluha splete typ platby. Možný je samozřejmě i opačný případ, kdy zákazník platí kartou, ale obsluha chybně zvolí hotovostní platbu.


Řešení

Pokud došlo ke zvolení chybné platby, je potřeba v Možnostech účtu v Historii plateb zvolit Storno tento účet, poté Vyplaceno a přitom zvolit stejnou platební metodu, jakou bylo omylem zaplaceno (v tomto případě kartou). Pak se znovu provede prodej stejného produktu, tentokrát již se správným typem platby (v tomto případě hotově).



poznamka

Poznámka
Celý postup plného či částečného storna účtu najdete v kompletní uživatelské přiručce.