Možnost nefiskalizovat platby kartou / DIČ na účtenkách

Od další verze Dotykačky 1.213 bude možné neevidovat tržby, které byly placené platební kartou či elektronickou stravenkou. Standardně bude v Dotykačce dále platba kartou evidována, tj. odesílána na server Finanční správy, Finanční správa ji však nezahrne do evidovaných plateb v rámci EET. 


Doporučuje ponechat platby kartou evidované, jelikož si tak zajistíte konzistentní údaje na Finanční správě a budete moci si veškeré platby v pokladně zkontrolovat a porovnat s údaji v daňovém portálu.


Pokud platby kartou evidovat nechcete, bude nutné v Dotykačce evidenci plateb kartou zakázat. Přesný postup deaktivace doplníme později.


Dotykačka 1.213 přinese také volbu nezobrazovat DIČ na účtence.

Dobrý den, a neuvažujete v této souvislosti také s možností zadat k platbě kartou spropitné? Např. zadat částku, kterou zákazník řekne, ta by se odečetla zákazníkovi z účtu a navýšená částka (spropitné) by se nefiskalizovala...?

Děkuji

Hezký den

Bohdan Kult

Dobrý den,

za předpokladu, že spropitné obdržené za platbu platební kartou následně vyplatíte zaměstnancům, nemusíte tuto částku fiskalizovat a danit. Z pohledu evidence tedy nesmí tato částka zasahovat do výše prodejů v pokladně. Problematika evidence spropitného se tedy týká spíše samotného platebního terminálu, než pokladny. Některé platební terminály podporují funkci pro zadání spropitného (např. REVO tuto informaci uvádí přímo na svém webu), kdy se částky následně zadávají v terminálu zvlášť. Ohledně terminálů se kterými máme implementované propojení. Sonet nám potvrdil, že jde funkci na vyžádání zapnout. Po potvrzení částky k úhradě zákazníkem tak následuje další dialog pro vložení spropitného. V případě Monet a b-payment, prozatím nemám informace, zda tato funkce je k dispozici. Monet je specifický v tom, že neumožňuje při propojení s pokladnou provádět interakci na terminálu. Otázka tedy je, jak mají tuto problematiku ošetřenou. V případě, že nám odpoví na položený dotaz, uvedu zde další informace.


S pozdravem

Radim Sedlák

Zákaznická podpora Dotykačka


Dobrý den,

aktuální informace ze strany společnosti Monet jsou, že zadání spropitného jde na platebním terminálu aktivovat, ale prozatím pouze při separátním používání terminálu, bez propojení s pokladnou.


S pozdravem

Radim Sedlák

Zákaznická podpora Dotykačka


Přihlášení nebo Registracepro odeslání komentáře