Proč dochází k duplicitní evidenci (fiskalizaci) účtenek?

Nesoulad mezi tržbami v pokladně a na serveru Finanční správy je způsoben tzv. duplicitními účtenkami. Proč se vytváří?


Duplicita je standardní vlastnost, která může vzniknout během fiskalizace při komunikaci se servery Finanční správy. Duplicity typicky mohou vzniknou ve chvíli, kdy pokladna odešle doklad k evidenci, ale neobdrží do stanoveného času fiskalizační kód ze serveru. V takovém případě vytiskne offline PKP kód a doklad zašle k fiskalizaci později. K automatické fiskalizaci těchto dokladů dochází v půlhodinových intervalech.


Pokud již původní doklad server Finanční správy přijal, ale nestihl ho zpracovat a odeslat včas nazpět, případně pokladna vinou pomalého připojení zprávu nepřijala, vznikne duplicita. Toto chování je standardní a odpovídá technickým specifikacím komunikace EET.


Vícenásobný doklad je veden jako duplicita a je označen příznakem o opakovaném zaslání. Tyto doklady systém Finanční správy automaticky filtruje a nijak tedy nenavyšují tržby. Denní export tržeb si můžete stáhnout na daňovém portálu a porovnat s daty ve Vzdálené správě Dotykačky.


O export samotných účtenek, kde jsou již zřejmé případné duplicity, je možné si na daňovém portálu zažádat. Soubor vám do několika dnů zašlou do datové schránky. Duplicitní účtenky patří do běžné komunikace s Finanční správou. Pokud vás Váš Finanční úřad kontaktoval ohledně evidence duplicit, jedná se o pochybení a neznalost pracovníků finančního úřadu.



Přihlášení nebo Registracepro odeslání komentáře